Saturday 27 June 2015

084 # Preparation To Collect Keys

Uihhhss. Tiba tiba tajuk speaking London apa hal?


Assalammualaikum.
Hari ni saya nak share preparation yang saya buat sebelum pemaju panggil unuk ambil kunci. Almaklumlah, berfirasat sendiri rasa macam dan tak lama akan dapat kunci. Insha Allah.


Hari tu, kebetulan free sikit untuk buat benda alah yang tak relevan dengan kerja. Dah lama terfikir nak buat, tapi llah belum perkenankan (ecece malas sebenarnya). Alang-alang tengah datag mood rajin, aku seru jugak kerajinan tu untuk buat Journal Book Istana Chenta. Pergh. Nama harus tak nak kalah.



Bahan-bahan yang diperlukan. Aku cuma beli exercise book cikai jer RM2.90. Tebal 200sheets. Yang lain tu aku korek kotak simpanan stationary aku. Semuanya ready stok, so dah jimat di situ.


First step, balut dulu buku tu molek-molek. Tarik cekang-cekang bagai letak serum anti aging kat wrapping paper tu. 


Second step, letakkan labelling stickers ni kat tepi sebagai dividers. Sebelum kena buat list dulu benda apa yang nak disenaraikan. Jangan lupa bahagikan muka surat yang ada dengan sekata dan sama. Agak-agak jer pun boleh. Tapi, aku memang kira satu-satu.


Third step, taraaaaa! Dah selamat dilabel. Setakat sekarang baru ada 6 label. Dan label yang terakhir tu aku biarkan kosong. Mungkin akan dilabelkan sebagai 'OTHERS'. 

Front page aku tulis sikit ayat gedik-gedik. Nanti dah tua jenuh ketawa terkedek-kedek baca tulisan sendiri. Tue belum lagi letak gambar suami isteri buat bingkai. Nah muntah!

Taraaaaa! Dah siap. Lepas ni kalau baca tips apa-apa atau dapat contact number contractor boleh lar buat shortlist kat dalam buku ni. Senang kalau nak rujuk balik. Ini tidal, nak cari balik jenuh korek history. Korek korek kalau terus jumpa tak ada masalah. Bermasalah negara bila korek korek tak jumpa jumpa. Mau angin satu badan.


Sharing is caring
Tak sabar nak dapat kunci. Sudah mula menabung. Harap tabung tak cepat pecah. Sebenarnya sudah mula menabung sejak dari mula tandatangan snp, tapi tak faham aku apasal tabung aku asyik bocor jer. Simpan simpan simpan, korek korek korek. Pelik sungguh. Kenapa wujud perkataan korek tabung kat dunia ni erk?



3 comments :

25th Street said...

Comel je journal tu. Rajin betul awak.. tapi memang x dinafikan lagi perasaan teruja nak masuk rumah. Very excited... congratulations dear.. you invest for your own good.. Nanti sama2 share ideas ye! I newbie lagi..

fat said...

i pun newbie dear :)

fat said...

i pun newbie dear :)