Monday 20 July 2015

085 # Salam Aidilftri

Assalammualaikum.



Raya sekarang dah tak macam raya dulu-dulu. Aku rindu sangat nak jadi kanak-kanak balik. Mak dan ayah masih kuat. Semua adik beradik ada di rumah. Tahun ni giliran abang aku balik ke rumah mertua di Pahang. Dan raya kami tidak lengkap macam dulu. Tidak lagi macam dulu. Aku sangat terasa, mungkin mak dan ayah lebih lagi.



Raya kedua aku dah balik ke Sungai Petani, kampung suami. Tahun ni, kami pakat adik beradik untuk masak mee kari buat jamu tetamu. Rumah kami jarang diziarah. Kalau ada pun setakat dua keluarga jer. Lepas tu sunyi. Dan acara menonton tv rancangan raya pun bermula. Tapi tahun ni tv raya tak berapa meriah. Adik aku dengan RunningMan, suami aku dengan cerita omputih. Tak rasa pun raya macam dulu dulu. Dulu-dulu dok tunggu jer cerita raya. 



Apa apa pun, aku tulis sekdar coretan. Moga bila rindu, aku dapat baca balik kenangan yang aku pahatkan dalam blog ni. Walaupun raya aku dah tak macam dulu, aku bersyukur sebab masih dapat menyambut hari raya, tak seperti orang yang kurang berkemampuan. Raya aku simple dan bajet. Baju raya tak sampai RM50. Baju suami pun sama. Untuk baju di rumah mertua, aku recycle baju raya tahun lepas jer. Cuma aku tambahkan lace merah untuk nampak lebih 'baru'. Ala-ala memberi nafas baru lar juga. Dan aku padankan dengan aidijuma RM9. Wakaka.



Tahun ni aku mula sediakan duit raya untuk anak buah dan budak budak lain. Tahun lepas belum datang semangat nak jadi orang tua bagi duit raya. Tahun ni aku mengalah dengan budak budak. Aku kasi can depa pulak minta duit raya kat aku.





Aku harap dan berharap, tahun depan kami dapat bersatu macam selalu. Insha Allah.

1 comment :

FarahFerraDotCom said...

Selamat Hari Raya Atin.. biasalah tue bila masing2 dah berkeluarga kan..=D