Wednesday 29 July 2015

086 # Surat Dari Pemaju

Assalammualaikum.



Khamis lepas, tiba tiba melayang surat dari pemaju sampai ayah dan mak di kampung. (Pergh, siap melayang tu kahkahkah). Ayah kata surat kali ni tak macam selalu, spesel sikit sebab posmen minta autograf. Pelik, aku pun suruh ayah buka dan baca. Jenuh orang tua aku dok bersilat dengan bahasa omputih dia merepek tu. nasib baik ada juga bahasa melayu. 



Rupa rupanya nak suruh ambil kunci. Terus eksited terkejut habaq hang. TAPI, kami kena pastikan pihak bank dah bayar sepenuhnya kepada pemaju. Baru boleh ambil kunci kalau dah settle bayaran. Apa punya proses lar. Baik hantar surat ni kepada bank. Terus menjunam rasa eksited. Haru!




En Suami ada kontek pihak pemaju. Pihak pemaju cakap, kami kena pastikan bank dah bayar semuanya dalam masa 21 hari dari tarikh surat baru kami boleh ambil kunci. Surat bertarikh 14 Julai. Dapat surat 23 Julai. RUGI LAPAN HARI, beb! Apa kejadah lar. Lepas tu, suami aku kontek bank pulak. BANK PULAK BLUR. Aku rasa nak hantuk kepala. Bank seolah olah tak tahu apa-apa. Boleh pulak bank tanya surat apa yang kami dapat. Lepas tu, bank suruh kami kontek laywer. Kontek lawyer asyik line busy jer. Apa busy sangat lar lawyer kami ni. Loyar buruk betul. Serabut juga fikir benda ni. Bukan apa, kalau bank lewat bayar, mungkin kami akan kena penalty bila nak ambil kunci nanti. Sayang duit aku simpan penat penat. Baik guna belanja mak ayah pergi umrah dari bagi free tak boleh belah macam tu jer.


Risau sangat, mula nak serabut.
Moga Allah permudahkan.
Insha Allah.
Amin.


1 comment :

Flaren's World said...

surat tu surat berdaftar eh fatin?