Sunday 14 December 2014

067 # Keterujaan Melawat Progress Rumah Sendiri

Assalammualaikum.


Memang normal ker ada perasaan teruja nak masuk rumah baru macam ni? Sejak mula suami bawak ke pejabat pemaju, sejak gatai-gatai tangan pilih rumah yang paling menang di hati, sejak mula proses booking. Sejak hari tu, tidur malam selalu mimpikan rumah baru. Tapi belum lar sampai tahap mandi tak basah, makan tak kenyang. Aku makan kompem kenyang sampai nak pecah perut. Alhamdulillah, rezeki Allah yang tak pernah putus.



Sejak pergi tenguk progress rumah baru-baru ni, keterujaan tu semakin menjadi-jadi. Kritikal pulak! Hari-hari aku godek Mr Google, cari idea untuk rumah nanti. Parah!



Memang normal kah?



Progress rumah secara fizikalnya aku tengok macam dah nak siap. Cuma kepala paip, hos shower, pagar masih belum perfect. Jalan depan rumah dah bertar. Tapi, rumah-rumah fasa satu semua dah complete. Rumah yang dah siap ni diaorang akan kunci rapat rapat. Tunggu OC jer.  Rumah aku fasa dua. Lambat sikit dari fasa satu, ala lambat tipis jer. Rumah fasa tiga pula ada yang dah siap, ada yang belum dibina. 



Ada ura-ura kambing kunci akan diserahkan pada April atau Mei tahun depan. Apa?? Mak ai, awal sangat dari anggaran aku dan suami. ikut SnP kitorang, kunci akan dapan bulan Januari 2015. So, sempatlah kitorang buat tabung simpanan kilat, simpanan untuk belanja masuk rumah. Tapi kalau dapat kunci awal, kena ubah pelan la nampaknya. Tapi aku dengan suami dah target dan bincang untuk beli secara berhemah (sangat!) Beli yang penting dulu. Antara barang-barang yang penting adalah seperti lampu, kipas, hood dan hob, peti sejuk, tinted, grill dan alarm. Allahuakbar! Banyaknya duit bakal keluar. Mudahkan urusan kami, Ya Allah.



Harap-harap, bila nak ambil kunci nanti, aku dan suami bercuti panjang. Dapatlah kami settlekan urusan dengan cepat. Susah duduk jauh jauh. Moga Allah permudahkan urusan kami. 


Pintu masuk Impiana, Ambangan Heights, bakal kejiranan aku. (sumber : fb pemaju)

ps : Bakal-bakal jiran, sila perkenalkan diri.