Sunday 21 September 2014

053 # Review Salim Inn Sibu

Assalammualaikum.

Hari ni aku nak review sikit tentang Salim Inn Sibu.
(iklan tak berbayar hehe)


Selalunya, kalau pergi Sarawak, aku dan suami mesti akan cari hotel. Tak pernah lagi suami aku bawak tidur rumah bujang dia. Rumah jer rumah orang bujang, orang yang sorang tu dah tak bujang yer! Rumah bujang dia kat Sarikei, jauh dari Airport Sibu. Dan suami aku cakap, Sarikei kecik dan takda tempat nak berjalan. (Sibu pun lebih kurang hehe).


Sebelum ni kitorang menginap kat Hotel Bahagia, tengah-tengah pekan Sibu tu. Punyalah nightmare jer hotel tu. Tapi waktu tu aku ikut jer suami aku, sebab aku tahu dia tak banyak bajet. Hotel Bahagia tu memang sesuai untuk orang-orang yang tak banyak bajet. Tapi kalau nak selesa, hurm, cari hotel lain lah. Tak recommend. Dah la parking jauh, kena berjalan pulak. Macam mana tah suami aku boleh pikir nak parking situ. Aku tengok lagi tak selamat ada la. Baik parking depan hotel, dekat dengan kita. Kalau dah jauh macam tu, setakat teropong dari dalam bilik, kalau kena curi pun bukan boleh buat apa-apa. Nak kejar kompem dapat kejar asap jer. HAHAHA.



Ok lah. Aku review sikit tentang Hotel Salim Inn ni. (Hotel Bahagia tak payah review, tak ada yang cantik kat mata aku, sorry!)


Lokasi
Lokasi hotel ni sangat-sangat strategik. Dekat dengan kedai makan, farmasi, kedai kereta, pasaraya, jalan raya (hehe). Hotel ni bukanlah terletak betul-betul di bandar Sibu, tapi kawasan hotel ni mula membangun. Nak ke bandar Sibu pun tak jauh sangat. Nak makan, turun jer ke bawah sebab ada Restoran Sugar Bun. Kalau sakit, sebelah tu ada farmasi.


Rate
Rate pun sangat ok. Malam pertama suami ambil bilik standard room tapi saiz king. Bayangkan, bilik besar, toilet bersih, katil pun besar, nak solat pun tak payah solat atas katil sebab ruang sangat luas. Rate untuk bilik macam tu cuma RM90 jer semalam. Kalau standard room yang katil saiz queen, bilik kecik sikit dari king saiz pulak RM80. Dua-dua ok. Yang penting suami aku nak bilik menagadap kereta kancil kesayangan dia tu!


Kemudahan
Bilik besar, katil pun besar. Ada astro (ni paling best), cerek untuk masak air. Bilik air pulak bercermin. Seksi weh! Dah la bersih, cantik pulak. Memang puas hati la. Parking kereta pun luas. Cuma waktu siang memang penuh parking depan hotel tu. Tapi, waktu malam kosong jer. Dan hotel ni servis 24jam. Nak check in atau out awal pun boleh. Tak ada masalah.


Layanan
Pelayan kat kaunter depan hotel sangat mesra. Asyik tersenyum jer. Senang hati nak hulur duit, walaupun poket menipis. 



Sumber : Google jer. Hari tu lupa nak snap. Maklumlah, suami ada di sisi. Erk!


Jadi, siapa yang nak cari hotel di Sibu dengan bajet yang rendah, boleh cuba hotel ni. Konpem tak menyesal. Rasa nak datang lagi jer. 


Aku bagi 4 bintang. Kalau ada breakfast kompem boleh dapat lima bintang. Sekian terima kasih =)


No comments :