Saturday 6 September 2014

049 # Aku Nak Mesin Jahit!

Salam.

Haish. Tidur asyik mimpi mesin jahit jer. Makan pun asyik teringat mesin jahit. *Tampar pipi sendiri* Apasal tiba-tiba aku jadi feminin ni. Terpengaruh dengan adik aku. Pot pet pot pet dok promote mesin jahit, nak beli lar konon. Dah sekarang, macam aku pulak yang nak beli. Dia tak beli-beli jugak.


Lazada memang perlu disalahkan. Mana taknya, tengah aku dok angau mesin jahit ni, termuncul pulak iklan Lazada kat facebook, SALE in ongoing!. omg. Macam tahu tahu jer aku tengah angau mesin jahit. Macam nak paw duit aku jer, macam memang akan dipaw punya jer! Dan salah aku jugak. Gatai tangan pergi klik iklan tu. Sekali keluar berderet mesin jahit yang boleh mem-blink-kan mata aku. Tengok harga, boleh tahan.


Setan memang akan menang tak lama lagi. 
Ohh. omg.


Cuma sekarang aku pening nak buat pilih. Dah jadi rambang mata pulak dah. Habis! Habis rabak poket aku. Tapi rasa macam nak yang RM159 tu jer. GLOBAL GSM 505. Beli yang murah dan biasa-biasa dulu. Kalau nak beli yang mahal terus tapi jahit pun tak reti tak guna jugak kan. Lagi pun aku nak jimat cermat sekarang. Maka, mesin ni macam sesuai lar untuk orang yang berciri-ciri seperti aku : beginner (tak berapa reti nak jahit) dan penjimat cermat (bukan kedekut HAHA).



Ni la promosi kat Lazada tu. Juling biji mata aku tak tahu nak pilih yang mana. Yang ni macam best, aku klik masuk cart. Belum confirm lagi nak proceed atau tak.

Ciri-ciri mesin jahit ni boleh tahan ok la. Tapi kalau tengok saiz dia memang tak berapa sesuai nak sumbat langsir. Meletup mesin ni nanti. Entah la. Ni cuma aku main pikir sendiri jer. Biasa la, kanak-kanak Dumex, otak selalu bergabung.

Double thread, double speed
Featuring 8 built-in stitch patterns
Forward and reverse sewing
Automatic thread rewind -Sews sleeves
Use hand switch or foot pedal to start
Built-in sewing light
Includes thread cutter
Long-lasting


Mr Hubby pun dah bagi green light. Apa lagi, masuk gear lima terus la. KAHKAHKAH.


Aku bukanlah tukang jahit, cuma aku minat pakai baju kurung berfesyen. Tapi bila hantar kat tailor mesti kecewa kuciwa menangis tarik hingus. Lepas aku fikir, kalau jahit sendiri pun ok apa. Sebab aku ada la jugak ilmu menjahit ni, belajar untuk PMR dulu. Hahaha. Aci tak macam tu?


Tapi sekarang aku tengah fikir, nak beli atau taknak.
Nak atau tak?
Nak atau tak?


Kalau beli, bukan selalu nak menjahit pun. Mungkin bila angin kerajinan datang baru bergerak kot mesin tu. Kalau tak beli, nanti sampai bila bila tak pandai menjahit. Tak wanita la! Berangan nak jahit langsir sendiri untuk rumah baru. Berangan sangat! Tapi nak pijak mesin jahit malas nak pengsan. *geleng kepala untuk diri sendiri*

Hurm, rasa macam nak proceed !!
Kalau aku jadi beli mesin ni, nanti aku update.

Bismillahirahmanirahim.

No comments :