Saturday 1 November 2014

061 # Tak Lulus

Assalammualaikum.


Terima kasih Allah atas segala rezeki dan pertolongan selama ini. Terima kasih kerana memudahkan segala urusan aku. Terima kasih kerana lebih mengetahui apa yang Engkau rancangkan. Terima kasih kerana mendengar. Terima kasih kerana masih merindu doa aku. 


Terima kasih.



Keputusan bertukar dah keluar semalam. Terketar-ketar aku check. Menggigil satu badan sampai rasa nak demam. Selama ni aku ingat memang aku akan dapat pindah. Nak beli barang pun tak ada perasaan sebab takut dapat pindah nanti sussah nak mengangkut. Tapi Allah lebih berkuasa, lebih mengetahui. Sekali lagi keputusan adalah gagal. Hanya Allah jer yang tahu perasaan aku waktu tu. Bayangkanlah, selama ni aku terbayang-bayangkan akan mengakut barang ke Kedah bulan Disember. Telefon mak ayah, ceritakan berita yang menggembirakan. Senyum melangkah ke pagar sekolah sambil melambai tangan ke warga sekolah. Aku cepat-cepat siapkan kerja untuk berpindah. Bayangkanlah bila semua tu hanyalah bayang-bayang dalam hidup aku, Yang tak akan menjadi realiti untuk tahun ni.


Hancur remuk sedih tak terucap.
Moga hati cepat terubat.
Maaf suami, tak dapat lagi berkhidmat sebagai isteri.
Maaf mak ayah, tak dapat duduk dekat lagi.


Allahuakbar!



No comments :