Friday 24 October 2014

059 # Darulaman Perdana : Hati Aku Cair

Assalammualaikum.


Ya Allah.
Ya Allah.
Ya Allah.


Tak keruan pulak aku bila terpandang iklan new launch Bandar Darulaman Perdana. Tak keruan weh bila tengok harga rumah yang lebih kurang harga rumah aku, tapi jauh lebih besar. Design moden, memang buat aku lagi tak keruan.


Untuk sesiapa yang nak beli rumah, boleh jenguk di Darulaman Perdana. Aku tak pasti dengan persekitaran di situ sebab aku bukan orang situ. Cuma berkahwin dengan orang Sungai Petani. Aku tertarik dengan satu rumah ni. Rumah semi-d setingkat. Lebih besar daripada Impiana aku dan suami.




11222
Jenis : Semi D satu tingkat.
Luas tanah 40 x 80.
Built in 31 x 52.
Harga dari RM288k.


Kelebihan :
Luasssss. Semua luas.
Siling yang tinggi, mesti sejuk jer rumah tu.
Guarded.
Menghadap tasik. Nak tenangkan fikiran pandang jer tasik tu.
Dilengkapi gym, kolam renang dan hall.
Boleh park 3 kereta.
Modern design.
Ada 4 bilik, 3 bilik air. Maksudnya, Bilik 1-3 adalah attached bathroom.
Dekat dengan jalan utama.
Dekat dengan pelbagai kemudahan. Hospital, econsave, JPJ.

Kekurangan :
Design dalaman biasa jer. Cantik lagi design Impiana kami.
Tiada stor. Sama macam Impiana.
Tiada pintu ke laman. Gelap sikit rumah. Mungkin tak ubah macam rumah teras kalau lepad di ruang tamu. Impiana ada, walaupun comel lote.
Tidak gated. Impiana gated and guarded.
Kawasan situ banyak rumah yang tidak diduduki, Tak pasti sebab apa kurang penduduk.
Guard house yang tak berfungsi. Alahai.
Persekitaran yang tidak dijaga. Alahai pemaju!
Kes kecurian kurang pasti pulak.


Macam mana yer?
Sabar fatin. Waras, fikir dalam-dalam.
Jangan terburu.


Kalau nak beli rumah ni, kena jual Impiana. Sebab aku tak mampu nak tanggung hutang dua rumah setiap bulan. Tapi aku tak arif bab jual beli rumah ni. Alahai. Tolong!



No comments :