Tuesday 15 April 2014

036 # Luluh



Assalammualaikum.

Luluhnya hati bila eoperasi Mr Hubby tak boleh dikemaskini. Rasa macam ada orang ambil hati ni dan hempas kuat-kuat. Berkecai.


Allah.


Berharap dan mengharap. Hari tu rasa macam dah nampak sinar kebahagian untuk kami. Tapi, bila dapat tahun benda ni rasa kecewa dan sedih tajk tahu nak cakap.


Bayangkan, setiap hari tunggu Mr Hubby cakap 'Eoperasi abang dah update." Setiap hari 24 jam rasa macam susah sangat nak bernafas. Tapi, perkataan yang sangat buat hati bergegar dan bergetar yang keluar. PPD dan guru besar hentam kiri dan kanan. Seolah-olah tidak mahu membantu. Punyalah busuk dan dengki hati manusia. Maksudnya, hanya aku mohon seorang, tanpa pertukaran bersama. Macam mana? Apa guna pindah tanpa suami di sisi?


Tujuan aku, nak bina kebahagiaan. Nak jadi seorang isteri, bukan sama macam sebelum kahwin. Sebelum kahwin dan selepas kahwin sama, tak ada perubahan. Apa bendanya perkahwinan macam ni?


Tak mengapa, aku ada Allah.
Aku tahu Allah dah tetapkan macam ni, maka harus diteruskan realiti ni.
Cuma, aku tak berhenti mengharap ada magik sebelum 30 April.


Dan hati ni biar aku pujuk sendiri.





No comments :