Wednesday 18 September 2013

028 # DIY Kad Kahwin

Salam.


Tak pernah terfikir hendak diy kad kahwin sendiri. Ini semua adik aku punya idea. Dia kalau bab men-diy memang semangat sangat, sampai hati aku rasa kesian nak menolak. Aku ni makhluk paling tak kreatif, dan malas sikit-sikit. Nak tunggu semangat rajin secara lahiriah memang susah. Mungkin minggu depan, atau bulan depan semangat tu datang. Susah. Tapi tengok jiwa adik aku ni lain macam semangat dia, maka terjebaklah aku dalam posisi men-diy kad kahwin sendiri.


Terima kasih Dekja, mak dan ayah yang sentiasa menyokong.




Bila aku nampak Dekja mula mendesign kad aku di komputer cabok ayah, lagi la susah hendak aku cakap tidak. Aku ikut jer semangat dia. Siap dengan pelan rumah pengantin dia sanggup buat. Rumah pengantin dah lar comel macam rumah fairytale, alahai.


Dia buat draft, dia tunjuk pada aku.
Ada correction, dia edit, dia print semula.
Sudah sempurna di mata, dia print ramai-ramai.


Dia membongkok pokok setiap satu keping, sambil tengok kartun. Adik aku :)
Dia mula ikat riben, tempek UHU, tunjuk depan biji mata aku.
Ok, atau tak? Dia tanya.


Alahai adik.
Semangat.


Tak sempat kad tue dikerjakan dia, cuti sekolah sempena raya puasa pun habis. Terkontang-kanting aku bawak balik kad-kad tu ke Subang Jaya. Nah. Banyak lagi belum siap. Kengkangan masa buat aku cuma sempat siapkan ikat riben. Gam dan tampal masih belum sentuh. NAYA!


Mak suruh pos balik Kangar. Kali ni giliran mak pula.

Dan....
tak sangka, mak buat macam robot. Seminggu jer dah siap 90%. Terima kasih untuk semua semangat dan pertolongan tu. Terima kasih kerana bagi pinjam tangan.


1 comment :

Unknown said...

Impressive! I really like this blog.
Thanks for giving this information…
Wedding invitation card Malaysia