Tuesday 13 January 2015

072 # Selamat Tinggal Subang Jaya

Assalammualaikum.

Alhamdulillah, syukur kepada Allah sangat sangat sangat. Hadiah yang paling bermakna dalam hidup aku. Hadiah buat mak dan ayah. Hadiah buat pengorbanan suami.


Syukur akhirnya aku dapat berpindah ke Kedah. Dekat dengan negeri kelahiran ku tersayang. Dekat dengan keluarga. Dan paling penting, dekat dengan suami. Tak terucap syukur aku ni dengan kata kata. Tak terucap kesyukuran ni, Allah makbulkan doa aku.



Blur.
Aku tak jangka aku akan dapat berpindah dalam jangka masa terdekat ni. Aku sangat terkejut. Macam baru semalam jer aku baca surat kegagalan permohonan aku yang lalu. Macam baru semalam jer aku meraung di telefon, di telinga suami sebab permohonan perpindahan aku gagal. Macam baru semalam jer aku terima berita sedih. Macam baru semalam jer suami aku pujuk agar aku tabah. Macam baru semalam jer aku tanya suami aku, "Kenapa kita tak dapat pindah?"


Syukur, Allah dengar permintaan aku.

Tak disangka.
Tak diduga.


Suatu masa dulu,
Kata suami aku "Ada lar tu hikmahnya. Kena tabah, terima takdir."
Kata ayah aku "Teruskan mohon, jangan putus asa."
Kata mak aku "Insha Allah akan ada rezeki, minta jer."



Terima kasih suami sebab sudi isi egtukar sama-sama.
Terima kasih mak dan ayah atas doa dan tahjud.
Terima kasih adik dan abang atas harapan dan semangat.




Syukur syukur syukur.

3 comments :

Unknown said...

hi jiran

25th Street said...

moga bahagia!

fat said...

:) p tengok rumah jangan lupa post kat fb. cepat la buat wassap