Sunday 24 August 2014

047 # Genap 9 Bulan

Assalammualaikum.

Allah, alhamdulillah. 

Genap 9 bulan usia perkahwinan kami. Lagi 3 bulan untuk melengkapkan usia setahun. Kalau Allah takdirkan aku bunting pelamin, mungkin bulan ni aku tengah tunggu masa nak meneran (pergh ayat aku). Bulan ni aku sibuk cari petua nak beranak dengan mudah. Mungkin, pada hiperbola aku jer.

Walaupun masih belum ada rezeki anak, tapi aku sangat positif. Seribu rahsia Allah, seribu hikmah. Manusia lemah macam aku ni tak boleh jangkau caturan Allah. Pada aku, mungkin ini masa Allah berikan untuk aku dan suami rapatkan lagi hubungan kami. Habiskan masa sama-sama sebelum masa ini dibahagikan untuk anak-anak kelak.


Betul, aku memang sangat positif. Aku terima takdir ni sebagai rahsia Allah yang aku belum tahu.

Cuma kadang-kadang orang sekeliling macam sangat mendesak. Aku yang nak mengandung, depa over dari aku. Tiap kali lepas cuti, mesti tanya "Buat projek tak?" "Kerja keras tak." "Period tak lagi?" "Ada isi tak?"

Dulu-dulu aku senyum jer.
Sekarang aku dah pandai menjawab. Bosan.
"Tak kerja keras pun, kerja rileks rileks jer!"


Ada jugak manusia yang macam ni kan. Selalu, anak first mesti jadi punca. Lepas ni, anak ke sepuluh, tak ada pulak orang sibuk nak tanya 'projek' terkini aku suami isteri.

Rileks la beb. Baru 9 bulan. Jangan gelabah nak buat projek jer kerja.
Allah.

ps :
Aku doakan abang dan kak ipar pun dapat baby cepat-cepat. Jom kita buat twin terus lah! Amin.


No comments :