Sunday 3 May 2015

078 # Kereta Baru?

Assalammualaikum.


Patutkah aku beli kereta baru yang lebih besar. Ambil kesempatan kerja di Langkawi. almaklumlah, kereta murah-murah. Patutkah? Memang dah lama aku berhajat nak beli. Cuma aku pasangkan niat untuk beli 'suatu hari nanti'. Tapi aku tak pasti 'suatu hari nanti' itu bila.



Orang cakap, baik beli sekarang. Tapi kalau nak beli di Langkawi, aku perlu bersedia untuk kerja di sini selama 5 tahun! Sanggupkah aku naik feri turun feri? Itu pun kalau nak beli kereta import lar (hahaha poyo). Atau kalau nak beli pun sekadar ambik kereta tempatan. Lima tahun tu lama ker tak? Haish, lima tahun lima tahun lima tahun. Kenapa lima tahun. Kenapa tak pendekkan jadi tiga tahun jer. Peeeeelllissss la.



Almera.


Livina.





Alza.




Preve.

Ya Allah, tunjukkan kepada aku keputusan yang terbaik.

No comments :