Saturday 12 November 2016

116 # First Step

Assalammualaikum.

First step?
Bismillahirahmanirrahim.

Semalam aku ke pejabat lawyer untuk sain S&P.
Ayah teman, suami di Langkawi.
Suami selalu jer tak ada masa aku nak urus rumah.Merajuk!


Aku harap ini adalah permulaan yang baik-baik sahaja untuk kami.
Puas sembang dengan kerani lawyer tu semalam.
Next, tunggu pemaju kol untuk isi borang LPPSA dan minta pengesahan guru besar.
Menurut kata lawyer tu, status loan akan tahu dalam masa dua minggu jer.
Ya ALLAH. Permudahkanlah.


Mungkin dalam empat bulan lagi boleh dapat kunci. Insha Allah.
Mak ayah aku eksited sangat. Macam-macam idea tercurah-curah ke ladang gandum.
Garu kepala anak depa ni!
Sempatlah aku beli barang sikit-sikit. Dapat kunci nanti boleh terus renovate.
Tak ada niat nak buat sado sado.
Cukuplah sekadar yang termampu.
Asalkan bahagia. Wah, gituuuuuuuuuu!




Moga Allah permudahkan.
Aamin.

No comments :