Tuesday 1 November 2016

115 # Next Villa

Assalammualaikum.


Tiga minggu kebelakangan ini aku asyik ulang-alik balik Perlis. Memang betul-betul nekad kali ini. Insha Allah, ini pilihan yang terbaik. Sokongan daripada Mr Bos, mak ayah dan keluarga. Nekad tak mahu pandang belakang. Walaupun agak sedih untuk melepaskan villa pertama, tapi aku yakin, Allah bagi aku yang lebih baik selepas ini.


Tak mengapa.
Sekurang-kurangnya aku sudah banyak belajar dari pengalaman. 



*****


Alhamdulillah. Semalam aku sudah booking rumah tu. Ayah dan mak aku nampak gembira sakan. Kalau boleh, nak joget depan aku kot. Mana tak seronok, rumah anak dekat dengan rumah depa. Mak ayah yang beriya ulang-alik ofis pemaju. Punya lar beriya sangat nak anak depa duduk di Perlih tercinta tu. Mak ayah suka, aku lagi suka. Nasib baik suami memahami dan support. Terima kasih sayang. Next step, tunggu loan approved. Moga Allah permudahkan. Aamin aamin aamin.


Kenapa aku boleh nekad senekad-nekadnya kuasa 497 juta? Sebab aku buat pro dan kontra dengan tajuk "Rumah di Sungai Petani atau di Perlis". Sah sah aku Perlih menang. HAHAHA.


Sebenarnya, banyak sebab yang boleh heret aku buat keputusan ni. Dah lama rasa nak beli rumah di Perlih. Dah lama rasa nak jual rumah di SP. Tapi sebelum ni suami tak bagi green light. Tapi bila suami dah bagi green light, aku pun buka langkah sejuta! Nekad, tak nak pandang belakang (walaupun malam tu menangis sambil lap hingus kat bucu bantal sebab terkenang rumah SP nak kena jual hahaha).



Sejujurnya, rumah kedua ini memang jauh beza dari rumah pertama. Teramat berbeza. Senang cerita, dulu semi-d, sekarang teres. Nampak bukan? Luaran memang nampak dasyat sangat lekeh dia berbanding rumah dulu. Tapi, dalam hati aku ada taman yang orang tak nampak. Sangat bahagia. Lupa terus pernah ada rumah semi-d gated dan guarded, siap alarm, pagar lawa, rumah lawa, siap wiring aircond setiap ruang. Lupa terus segala perfectionist rumah tu sebab terlalu bahagia dapat gembirakan hati mak ayah!



Apa-apa pun, terima kasih suami yang sentiasa menyokong (walaupun lambat sikit haha). Moga ada sinar kebahagian buat kita dan keluarga di 'villa' baru kita nanti. Moga loan approved cepat-cepat. Senang nak tidur lena tak payah susah hati.




No comments :