Thursday 2 June 2016

109 # Serbu Miyao Toki

Assalammualaikum.

Kilang Miyao Toki buat sale lagi. Sebelum ni aku tengok dan simpan niat jer sebab sale jatuh waktu aku masih di Langkawi. Tapi sale kali ini aku rasa tak boleh biarkan jiwa aku merana lagi. Kebetulan aku memang nak balik Sungai Petani. Terus lajak ke Kulim.



Dan akhirnya, sampai juga aku dan Encik Suami di Miyao Toki. Waktu aku sampai tu, orang tak ramai sangat. Cuma panas lit lit habaq hang. Tak mengapa, pinggan mangkuk punya pasal! Tak mengapa sekadar biarlah ketiak aku basah sekejap.


Sampai sampai jer, aku pergi area pinggan mangkuk yang bercorak dulu. Apakah tidak begitu bertuah, pinggan yang aku nak nak dan nak tu tidak ada. Aduh frust! Aku mula pening kepala. Nak pasang plan lain pulak jenuh memikior sampai satu juta.


Akhirnya, aku menyambar jer mana berkenan. Meowww~!




Komen dan pandangan :
Harganya memang murah, tengok sekali rambang mata. Tengok banyak kali rasa macam taknak pulak. Banyak pinggan reject, sumbing, berbintik bintik. Hendak dapat sekeping pinggan cun lawa bak pauh dilayang tu sangat memerlukan ketahan mental dan fizikal. Bak kata orang, hendak seribu daya, kalau hendak pinggan macam Mok Cun, mestilah tidak menyumpah di dalam hati dan kental ketiak basah.

Daripada nak beli 10 pinggan, aku cuma tahan ketiak basah untuk cari empat sahaja. Penat wooo. Itu pun aku dah check setiap pinggan tu sampai habis, dan cuma dapat empat keping tanpa OKU.

Apa apa pun, sila pergi sendiri.

No comments :