Friday 22 April 2016

107 # Conteng Random

Assalammualaikum.
Yeay! 
Weekend comes again.


Minggu ini adalah minggu stress. Stress dengan kerja yang makin merapu. Cikgu hari ini banyak buat kerja lain yang merapu daripada fokus untuk mengajar. Mereput buat kelas abad 21 sampai terabai budak budak. Apakah? Itu pun tak siap siap, tiba tiba datang arahan lain pula. Menyampah aku! Nak menyahut seruan entah apa apa tu bukannya pakai


Minggu depan cuti 1 Mei which is labour day. Semestinya nak balik makan harum manis dengan pulut mak masak. Ya Allah terliurnya. Mak pun dah ready harum manis untuk anak dan menantu dia. Yahooo! Sayang mak ayah ketat padat! Macam ini lah mak dan ayah aku. Setiap tahun mesti akan reserve harum manis untuk anak-anak. Kalau tak dapat balik, pos laju jadi mangsa. At least, semua anak dapat rasa. Alhamdulillah, syukur Allah kurniakan rezeki mak dan ayah yang baik.


Merindu teratak kecil di Sungai Petani. Apa khabar agaknya rumah tu. Sabar yer our first home, nanti kami balik. Nak mekap kau cantik cantik perlukan kesabaran dan wang. Kami sedang menabung, biar sikit lama lama menuju kejayaan. Biar kosong sekarang, nanti kau anggun macam villa. Cuma target sekarang adalah kitchen area. Ada beberapa barang perlu masuk dalam list. Harap our first home bersabar. Padahal tuannya yang tak sabar hendak deco.


Aku perlukan beberapa idea dan banyak wang untuk kitchen area. Sebab perlu banyak wang, jadi proses perlu slow motion sikit agar wang dapat beranak dengan takdir Tuhan. Grrr. Untuk kitchen area, aku perlu mengorat beberapa barang. 


1.  Wall panel
Mungkin wallpaper atau cermin atau apa apa sahaja yang tiba tiba nampak cantik dan suci di mata aku. Itu tak penting. Boleh buat sikit sikit bila Tuhan takdirkan duit jatuh ke riba.


2. Vinyl floor
Aku rimas dan tak boleh terima tile di kitchen area aku sekarang. Kotoran susah betul hendak nyah. Aku sental sampai pecah lemak pun tak mahu keluar. Sebab itu aku rasa macam hendak tukar tile lain. Tapi bila minta quotation termasuk harga tile dan pecah tile sedia ada, mau mencecah seribu ringgit malaysia. Pengsan. Jadi aku cari alternatif lain. Lebih murah tapi cun macam diva. Insha Allah.


3. Rak pinggan
Aku tak berkenan dengan rak pinggan yang orang kabinet dapur nak bagi. Tak suka jenis built in rak pinggan. Sebab selera aku jenis berubah-ubah. Dah kalau statik dalam kitchen cabinet, macam mana aku nak ubah letak tempat lain nanti. Dan bagi aku, built in dish drainer dah macam design lapuk (icon monyet tutup mulut dengan tangan). Banyak sangat songeh aku kan. Padan muka kena cari dish drainer sendiri lepas tu mula nak pening nak letak kat mana. Padan muka aku!


4. Lampu LED
Lampu ni macam tak berapa penting. Tapi nak juga masuk dalam list sebab harga masih mampu milik. Sebiji dalam RM15-20. Berseri sikit dapur tu nanti. Berangan.


5. Bar table dan bar stool
Yang ni rasa macam nak diy dengan suami jer. Mungkin akan usha tukang besi, kedai kayu, ikea dan kedai perabot. Kejayaan diy ini diukur dengan kemampuan untuk menjadi rajin. Jadi doa doakan aku rajin kalau nak tengok bar table aku menjadi bar table, bukan jadi barboon (icon monyet tutup mata dengan tangan).


Tak sabar nak cium bau Villa Cinta kami. 
Ok, bai.


i love u
A sweet husband hijacked my laptop while Im preparing food. Sayang nak padam. So jangan muntah. I love you too.

No comments :