Sunday 17 January 2016

097 # Alarm Free!

Assalammualaikum.


Hari ni nak cerita tentang alarm. Syukur, pemaju bagi alarm free untuk rumah tu. Tak payah penat penat nak cari, sekarang alarm dah jatuh gedebuk depan mata. Cuma proses pemasangan tu kena uruskan sendiri.


Alarm yang pemaju bagi tu adalah GV Alarm. Aku mengaku dengan jujur dan ikhlas, sebelum ni aku tak pernah kenal pun GV Alarm ni. Mula dengar rasa nak jakun pun ada, nak kuno pun ada. Kalau nak cerita tentang function GV Alarm ni rasanya macam agak malas. HAHAHA. Kome google lar sendiri yer. Bukan ker sekarang maklumat di hujung jari jer.  Rajinlah sikit buat homework! Aku malas takpa sebab aku malas kadang-kadang jer. 


Yang best tentang GV Alarm ni, dia boleh detect motion and vibration. Jadi kalau rumah jiran tengah renovate pun alarm tu akan bunyi. Dan, kalau tetiba ada lalat lalu depan skrin kamera tu pun dia boleh detect. Pergh. Teramat sensitif sampai rasa kadang-kadang ada jugak rasa annoying. Macam nak ambil hammer lempang laju laju kat alarm tu. Tapi, senang cerita alarm tu memang ok sangat. Alhamdulillah, Allah mudahkan. Kita dah ikhtiar, lepas ni cuma mampu tawakal. 


Servis pun mantap. Mula-mula kami dapat turn akhir bulan 12. Tapi bila aku bagitau yang aku kerja di tempat lain, terus diorang tetapkan masa yang paling cepat untuk aku. Alhamdulillah lagi. Satu lagi yang aku puji, sehari sebelum appoinment tu, diorang akan kontek untuk kompemkan sekali lagi. Mantap!


Lepastu, diorang ada juga offer remote keyless, touch screen, dan autogate. Harap jangan terlalu mengikut nafsu. Pilih ikut keperluan. Untuk bab alarm ni aku bagi En Hubby buat keputusan. Dia super arif bab keselamatan. Tapi kalau nak ikut nafsu semua dia nak. Last last dia main osom, pilih remote jer. Selamaaaat duit. Jadi, ambil remote jer kena bayar RM150. Mahal betul remote, padahal kemetot macam remote kereta jer. Dah tu, takkan nak gedabak macam remote astro pulak!


Nak tahun info lanjut, sila lar rajin study kat sini.



Bintang : 5 bintang
Total lost : RM150 (alarm free)

No comments :